برترین ها

آیا فلافل غذای سالم است ؟ بررسی واقعیت‌های غذایی فلافل - برترین ها

--
  • تاریخ : ۲۵ام بهمن ۱۳۹۸
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید : 3 views
  • نظرات : دیدگاه‌ها برای آیا فلافل غذای سالم است ؟ بررسی واقعیت‌های غذایی فلافل بسته هستند

 آیا فلافل غذای سالم است ؟  بررسی اهمیت و تغذیه فلافل ,کالری و طرز تهیه

آیا فلافل غذای سالم است  ,فلافل غذایی در خاور میانه است که به ویژه در بین گیاه خواران محبوب است .

فلافل یک غذای محبوب است که معمولا ً از ترکیبی از نخود ، گیاهان ، ادویه ، پیاز و خمیر ساخته می‌شود.
اگر چهاین غذا حاوی بسیاری از ترکیبات سالم است اما معمولا ً مقدار چربی و کالری خود را افزایش می‌دهد . با این حال ، پختن فلافل این موضوع را حل کرده و به شما این امکان را می‌دهد که از این غذا لذت ببرید بدون این که به طور بالقوه بر دور کمر خود تاثیر بگذارید ، اگر این یک نگرانی برای شما باشد .
آن شامل مواد غذایی است که از ترکیبی از نخود ( یا باقلا ) ، گیاهان ، ادویه ، پیاز و خمیر ساخته می‌شوند . فلافل می‌تواند به تنهایی یک غذا باشد ، اما معمولا ً درکناز غذاهای دیگر سرو می‌شود .
اگرچه این کاملا ً محبوب و پر از مواد غذایی سالم است ، بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که آیا واقعا ً یک غذای سالم است یا نه.
این مقاله بررسی می‌کند که آیا فلافل سالم است و یک دستورالعمل مغذی فراهم می‌کند .

واقعیت‌های غذایی فلافل

فلافل از مواد غذایی مهم پر شده‌است . هر  ۱۰۰ گرم که از یک فلافل کوچک استفاده می‌کند شامل مواد مغذی زیر است :
کالری : ۳۳۳
پروتئین : ۳ ر ۱۳ گرم
کربوهیدرات : ۳۱.۸ گرم
چربی : ۱۷ ر ۰ گرم
فیبر : ۴.۹ گرم
ویتامین ب 6 : ۹۴ % از مقدار روزانه ( DV )
منگنز : ۳۰ %
مس : ۲۹ %
فولات : ۲۶ %
منیزیم : ۲۰ %
آهن : ۱۹ %
فسفر : ۱۵ %
روی : ۱۴ %
پتاسیم : ۱۲ %

 آیا فلافل سالم است
فلافل شامل مقادیر کم نیاسین ، ویتامین B۵ ، کلسیم و بسیاری از مواد مغذی کم‌مصرف می‌شود .
به گفته این ، فلافل به طور سنتی در روغن سرخ می‌شود ، بنابراین فلافل در رستوران‌ها می‌تواند در چربی و کالری بالا باشد .

آیا این فلافل سلامت است ؟

فلافل دارای چندین ویژگی است که ممکن است به روش‌های مختلف به سلامتی شما کمک کند .
برای شروع ، این یک منبع خوب فیبر و پروتیین مبتنی بر گیاه است ، دو ماده مغذی که برای کمک به حفظ شما در طول روز به طور کامل کار می‌کنند .
هم فیبر و هم پروتئین برای کاهش تولید هورمون گرسنگی بسیار موثر است . همچنین مطالعات نشان داده‌اند که فیبر می‌تواند با کند کردن جذب کربوهیدرات ، به مدیریت سطوح قند خون کمک کند .
علاوه بر این , فیبر نخود به بهبود سلامت روده , همچنین کاهش خطرات بیماری‌های قلبی و سرطان روده  متصل شده‌است .
بسته به این که چه مواد تشکیل‌دهنده به فلافل اضافه می‌شوند ، آن‌ها می‌توانند به طور طبیعی عاری از گلوتن و عاری از محصولات لبنی باشند و آن‌ها را به گزینه خوبی برای اغلب رژیم‌های غذایی تبدیل کنند .
به گفته این ، فلافل می‌تواند جنبه‌های منفی داشته باشد، بسته به این که چگونه آماده است .
به طور معمول در روغن سرخ است که مقدار کالری و چربی آن را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.
مطالعات به طور مداوم نشان می‌دهند که افرادی که به طور مرتب غذاهای سرخ‌شده مصرف می‌کنند دارای ریسک بالاتری از چاقی ، بیماری‌های قلبی ، دیابت و سرطان هستند  .

علاوه بر این، برخی افراد ممکن است نسبت به مواد تشکیل‌دهنده فلافل ، مانند کنجد، آلرژی داشته باشند یا در آن سرو کار داشته باشند .
با این حال ساخت یک فلافل در خانه می‌تواند این جنبه‌های منفی را به حداقل برساند .

فلافل در بسیاری از مواد مغذی کم‌مصرف و منبع خوبی از فیبر و پروتئین وجود دارد . به این ترتیب ، ممکن است به مهار اشتهای خود ، حمایت از قند خون سالم و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن کمک کند . با این وجود ، معمولا ً در روغن داغ است که مقدار چربی و کالری خود را افزایش می‌دهد .

چگونه یک فلافل سالم تهیه کنیم؟

تهیه فلافل به راحتی در خانه ساده است . علاوه بر این، درست کردن فلافل باعث می‌شود که شما به جای سرخ کردن آن‌ها ، آن‌ها را بپزد ، که روغن اضافی ، چربی و کالری بیشتر را کاهش می‌دهد .
مواد و نسبت‌های زیر برای ساختن فلافل مورد استفاده قرار می‌گیرند :
حدود 500 گرم نخود , آبکشی شده و پاک شود.
چهار حبه سیر تازه
۱ / ۲ پیمانه ( ۷۵ گرم ) پیاز خرد شده
۲ قاشق سوپ خوری جعفری تازه و خرد شده
۱ قاشق سوپ خوری ( ۱۵ میلی‌لیتر ) روغن زیتون
۳ قاشق سوپ خوری ( ۳۰ گرم ) از آرد همه منظوره
۲ قاشق چای خوری ( ۱۰ میلی‌لیتر ) عصاره لیمو
یک قاشق چایخوری زیره سبز
یک قاشق چایخوری گشنیز
کمی نمک خورده بود.
کمی فلفل سیاه داشت ،

فر را تا دمای ۴۰۰ ° F ( ۲۰۰ ° C ) Preheat و یک ورقه پخت با روغن چرب کنید .
نخود ، سیر ، پیاز ، جعفری ، روغن زیتون ، آرد ، زیره سبز ، عصاره لیمو ، زیره سبز، گشنیز ، نمک و فلفل را در غذاساز  ترکیب کنید .
مخلوط را کاملا بهم بزنید و ورز دهید ، آن را به توپک  های کوچک بیاورید و آن‌ها را روی ورقه پخت قرار دهید .
این فلافل را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در نظر بگیرید . آن‌ها را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه دیگر در نظر بگیرید تا زمانی که به صورت ترد و ترد هستند .
 آیا فلافل سالم است
تهیه فلافل آسان است و به شما اجازه می‌دهد که آن‌ها را می‌پزید ، که آن‌ها را سالم‌تر می‌کند . به سادگی از مراحل بالا برای شرکت در فلافل تازه و لذیذ پیروی کنید .

اگر می‌خواهید فلافل را در خانه بسازید ، از دستورالعمل فوق استفاده کنید .

نوشته آیا فلافل غذای سالم است ؟ بررسی واقعیت‌های غذایی فلافل اولین بار در ایران پاتوق پدیدار شد.

برچسب ها

ارسال دیدگاه جدید

نظرات برای این مطلب بسته شده است.

Sorry, the comment form is closed at this time.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.